2 min čítania

Zopár tipov na chudnutie

– BUĎ ZÁSOBENÝ ZDRAVÝM JEDLOM

Maj doma dostatočné zásoby jedla, ktoré máš rád a ťažko sa ním preješ. Čím menej spracované jedlo je, tým Ťa viac zasýti.

– NEMAJ DOMA “LÁKADLÁ”

Sladkosti, čipsy, sladké vody. Nemaj to zbytočne doma. Keď na Teba príde žravka, bude Ťa to len dráždiť a ľahko môžeš podľahnúť.

– SKÚS PRESKOČIŤ RAŇAJKY

Nie sú najdôležitejšie jedlo dňa a prežiješ aj bez nich. Navyše si ušetríš kalórie a jednoduchšie sa za celý deň dostaneš do deficitu.

– PI ČO NAJVIAC VODY

Celkovo sa snaž zvýšiť príjem tekutín. Taktiež pomôže vypiť pohár vody pred jedlom, zješ tak menej.

– JEDZ VEĽA LESNÝCH PLODOV A ZELENINY

Drobné ovocie má minimum kalórií a maximum chuti. Taktiež sa snaž jesť s každým (vhodným) jedlom porciu zeleniny

chudnutie tomax

– V REŠTIKE JEDZ ČO NAJMENEJ KRÁT

Jedlo v reštike má vyššiu, niekedy možno 2-násobnú kalorickú hodnotu ako keď si ho spravíš doma.

– SLEDUJ SI KOĽKO VLASTNE JEŠ

Máš naozaj prehľad o tom, koľko ješ? Alebo si len myslíš? Väčšinou je kalorický príjem podhodnotený a výdaj nadhodnotený. Skús (aspoň na chvíľu) MyFitnessPal / KalorickéTabuľky

– DOPRAJ SI. TROŠKU

Ak máš chuť na sladké, daj si. S mierou. 10-20% z celkových kalórií je úplne v pohode. Ak si OK s 0%, tak fajn. Ale netlač do toho, nechoď do extrémov, dlhšie to neudržíš.

– MÍNUS 2-4% Z VÁHY ZA MESIAC JE V POHODE

Čím však budeš štíihlejší, tým pomalšie to číslo pôjde dole. Potom zmena na váhe nebude mať taký zmysel. Neskôr si sleduj % tuku, svalovú hmotu, fotky alebo ako Ti sedí oblečenie.

– KRÁTKE VYPNUTIE Z DIÉTY MÔŽE POMÔCŤ

2-3 dni bez extra kontroly stravy sú vhodné pre reštart a zníženie tlaku z “diéty”. Nemalo by to však byť “žijeme len raz” obžerstvo.

– KEĎ SA ZASEKNEŠ – JEDZ MENEJ / CVIČ VIAC / AJ AJ

Porozmýšlaj, či môžeš ešte znížiť kalorický príjem (nechoď ale pod bazál). Ak nevieš na akú hodnotu, poraď sa s odborníkom. Druhou možnosťou je zvýšiť fyzickú aktivitu. Alebo aj oboje.

Ďalšie články