2 min čítania

DEKA a olej. Alebo vitamíny rozpustné v tukoch.

Olejové škrvny na deke nie sú nič príjemné, ale olej v kombinácii s s niektorými vitamínmi má svoje opodstatnenie. Snáď netreba prízvukovať dôležitosť vitamínov. Delia sa na rozpustné vo vode (B-skupin a C) alebo v tuku. Vitamíny D, E, K, A (naschvál v tomto poradí) sú tie, ktoré sa rozpustia a využijú v tele za pomoci tukovej zložky. DEKA a olej. Použi to ako pomôcku na zapamätanie si vitamínov rozpustných v tuku. 

Zdroje týchto vitamínov:

  • D – losos, sardinky, tuniak, ústrice, žĺtka, huby, slnko
  • E – slnečnicové semiačka, mandle, arašidy, avokádo, losos, červená sladká paprika, para orechy, mango, kiwi
  • K – kel, červená repa, špenát, brokolica, ružičkový kel, zelená fazuľa, slivky, kiwi, avokádo
  • A – pečene, losos, tuniak, kozí syr, camembert, čedar, vajce

 

vitaminy rozpustne v tuku deka tomax

Rýchle info o vitamínoch:

  • D – imunita, zdravie kostí, absorpcia kalcia, udržiava srdcovú aktivitu a nervový systém
  • E – imunita, vyplavovanie toxínov
  • K – zrážanie krvi, zdravie kostí
  • A – tvorba a udržiavanie kože, vlasov, kostí, zubov  sliznice, lepší zrak, reprodukcia, imunita 

Mnoho z týchto potravín obsahuje tuk, najmä syry, ryby, orechy, či avokádo. Avšak pri najbližšej príprave jedla najmä z húb, červenej papriky a ďalšej vymenovanej zeleniny, ku nim šupni trošku oleja, napr. olivového / kokosového, kvôli lepšiemu využitiu mikroživín.

  • https://examine.com/nutrition/how-much-fat-do-i-need-to-absorb-vitamind/
  • https://examine.com/supplements/vitamin-d/
  • https://examine.com/supplements/vitamin-k/
  • https://examine.com/supplements/vitamin-a/
  • https://examine.com/supplements/vitamin-e/
Ďalšie články