7 min čítania

Prečo (možno) potrebuješ trénera

Zamyslel si sa niekedy nad tým, prečo vlastne niekto cvičí s trénerom? Veď každý sa môže naučiť techniku cvikov z Youtube videí a ísť si zacvičiť. Prečo majú profesionálni kulturisti svojich trénerov? Veď vedia o cvičení, strave a regenerácii takmer všetko. Toto sú podľa mňa body, prečo by si mal mať trénera:

Naučenie techniky

Veľmi jednoduché. Proste cvičiť nevieš, alebo neovládaš správnu techniku a chceš sa to naučiť. To je ideálny prípad, avšak často vidím vo fitku ľudí, ktorí cvičia podľa seba, idú od stroja k stroju, bez akéhokoľvek plánu. O technike nehovoriac. Bohužiaľ, v takom prípade hrozí vysoké riziko zranenia. Stačí sa len opýtať trénera/personálu/skúsených cvičencov – každý určite rád poradí a pomôže, naozaj sa netreba báť. Nikto Ťa neuhryzne, aj keď sa možno niektorí tak tvária.
 

Lepší pocit vo fitku

Chceš, aby Ti niekto ukázal to fitko, po ktorom by si sám neprešiel. Chceš, aby Ti niekto ukázal stroje, ako sa na nich cvičí, ako si ich nastaviť, na akom princípe fungujú. Jednoducho sa to chceš naučiť, cítiť sa vo fitku komfortne a cvičiť s dobrým pocitom. 

osobny trener tomax
Zdroj:Pexels

Vzájomná chémia

Možno hneď po prvom tréningu uvidíš, že si spolu s trénerom moc nesedíte. Určite je dobré, ak medzi Vami je nejaká tá chémia. Ak Ti tréningy prídu nekonečné, medzi sériami je ticho, nemáte si čo povedať, to teda nie je nič moc ani pre Teba ako klienta, ale ver, že ani pre trénera. Nič sa nestane ak si skúsiš niekoho iného. Je to Tvoj čas a financie, ktoré investuješ. Mal by si sa tréningom baviť. Ukončiť tréning high-five-om s úsmevom na tvári je najlepší pocit 🙂

Motivácia

Už som počul od mnohých ľudí, že majú trénera preto, aby nad nimi niekto stál a “nútil” ich do cvičenia. No, v prvom rade, musíš chcieť sám. Keď už aj chceš, a vieš ako cvičiť, ale cítiš, že tie tréningy nie sú nič moc, nedávaš do nich dostatok energie, nie si dosť agresívny, nahecovaný, treba niečo zmeniť. Určite si spomenieš na moment, keď Ťa niekto hecol aj keď si sa už vzdával a nakoniec si to dal. Práve ten niekto, napríklad tréner, Ťa dokáže (mal by) pretlačiť cez ten bod, v ktorom by si sám už prestal, lebo hlavička Ti hovorí, že to bolí. Nedáš len 10 opakovaní s tým, že robíš so sebou aspoň niečo, ale dáš ich 16 s tým, že si sa hecol a viac už fakt nedáš. Práve to Ťa ešte viac nabudí a podáš vo zvyšku tréningu oveľa lepší výkon. Poznať svojho zverenca a vedieť, kedy ešte môže pridať a kedy má už naozaj dosť.

Vytvorenie fixného rozvrhu tréningov

Vieš, že každý pondelok a štvrtok ideš o 18-tej makať. Máš to takto fixne nastavené, vidíš to v kalendári a rátaš s tým dopredu pri tvorbe ďalšieho programu. Taktiež Ťa to naučí istej disciplíne a konzistentnosti.

Väčšia zodpovednosť

Povieš si, že keď už platíš za trénera, tak zamakáš poriadne. Ak cvičíš sám, niekedy to proste nie je ono. Môžeš si povedať, no veď čo, dám to nabudúce. Máš však zodpovednosť nie len za svoj čas, ale aj za čas trénera, ktorý Ti venuje energiu a naplánoval si svoj osobný program práve pre tréning s Tebou. 

Nemusíš rozmýšľať nad tým, čo cvičiť ďalšie

Veľa ľudí chodí po fitku len tak, bez cieľa a cvičia tam, kde je voľné. Bez akéhokoľvek zmyslu či logickej postupnosti. Tréner by mal mať pripravený špecifický plán, ukázať techniku, vedieť správne namiešať správny tréningový koktejl (nie proťák po tréningu ale kombinácie cvikov).

Objektívny pohľad

Dôležité je taktiež objektívne oko trénera, keď môže zhodnotiť progres, vytknúť isté chyby a podobne. Často máš skreslené predstavy o svojom výzore, o technike akou cvičíš, o vhodnej strave, ktorú máš jesť. Tréner by Ťa mal naviesť nasprávnu cestu.

Investícia do seba

Môj názor je, že ak dáš peniaze na seba, lepšia investícia neexistuje. Len si predstav tú nmahu a stratený čas, kým by si sa naučil správnu techniku cvikov, ako často cvičiť, čo jesť pred a po tréningu. Tieto veci Ti tréner povie a tak sa zmení „zbytočné míňanie na trénera“ na ušetrenie času a získanie potrebných informácií na ceste k lepšiemu TY.

Naša myseľ je niekedy veľmi alibistická a schovávame sa za výhovorky, alebo sme uspokojojení s “aspoň niečím”. Alebo si dáme predsavzatie do Nového roku – cvičiť/behať/doplň si čo chceš – a ako dlho to vydrží? Napríklad cvičenie. Prvé dva januárové týždne sú posilky narvaté a potom sa to postupne uvoľňuje…Ľudia proste nevedia dlhodobejšie vydržať, a výsledky chcú čo najrýchlejšie – najlepšie do mesiaca. Niekedy to však nejde ako po masle, príde prvá vážnejšia prekážka a motivácia sa stráca. Práve vtedy vstupuje do hry tréner, ktorý správne namotivuje a ide sa ďalej.

Ak si sa v tomto našiel, môžeš sa mi ozvať alebo vyskúšať online coaching.

A ak už nechceš investovať do trénera, niekedy stačí dobrý sparing, s ktorým sa môžes predháňať a hecovať 🙂


Ďalšie články: