3 min čítania

Nie je jogurt ako jogurt

Toto je krátky, ale dosť výstižný článok. Väčšina ľudí si totiž myslí, že jogurty ako celok sú zdravé. Avšak nemusí to byť až taká pravda. Ovocný či biely jogurt vie telu dodať poväčšine akurát tak cukor a minimum bielkovín. Ak je ešte k tomu aj smotanový, tak cca 10% tuku. No to teda nie je nič moc.

Nie je jogurt ako jogurt​ tomax
Uvedené hodnoty sú na balenie.

Našťastie však na trhu existujú alternatívy k bežným jogurtom. Ide najmä o skyry a gréckejogurty, vhodné najmä pre aktívnych ľudí. Tie svojím vysokým obsahom bielkovín majú super hodnotu, často aj o polovicu menej sacharidov,a to isté platí aj o kalóriách. 

Mrkni aj na článok o produktoch so štítkom PROTEIN.

A ani všetky grécke jogurty nie sú rovnaké…

Pozor na ne, niektoré sú len „greek style“, tzv. wannabe grécke jogurty, ktoré sú len hustejšie. Obsah bielkovín je na úrovni obyčajného jogurtu, teda okolo 3-4%. 
Naproti tomu pravý grécky jogurtvyše dvojnásobný pomer bielkovín v balení. To je tá správna voľba. 

nie je jogurt ako jogurt tomax
"grécky" a grécky jogurt. Uvedené hodnoty sú na balenie.

Keď teda najbližšie schmatneš jogurt, pootoč si ho a mrkni na nutričné hodnoty.


Ďalšie články: