4 min čítania

Sáčková vs homemade ovsená kaša

Ak si kupuješ hotové sáčky s ovsenými vločkami s pocitom, aké super to je, lebo je to rýchle a zdravé, tak len scrolluj a čítaj. Fakt vieš za takmer rovnaké časové a finančné zdroje mať oveľa hodnotnejšiu kašu, ako tento „polotovar“. To, že „nemáš čas“, si nechaj pre niekoho iného 🙂

Príprava

„Ale sáčok mám hotový hneď.“ Tie 2 minúty navyše, ktoré stráviš s homemade, naozaj stoja za to.

Sáčok
Vysypeš do misky, zaleješ, dáš do mikrovlnky. Trvá to asi minútu.

Homemade
Odvážiš a nasypeš vločky do misky, zaleješ, dáš do mikrovlnky/uvaríš v hrnci. Potom pridáš proťák a ovocie. Toto trvá asi 3 minúty.

Cena na misku

„Ale sáčok je lacnejší, veď pri homemade musím mať kúpený proťák, ovocie…“
Slow down cowboy…matiku som spravil za Teba.

Sáčok
Tento konkrétny stojí 0,49€. To je dosť lacné, avšak väčšina sa pohybuje okolo 0,70€ a viac.

Homemade

  1. Proťák = 12,95€/1000g = 40 x (25g) dávok = 0,32€/dávka
  2. Vločky = 0,49€/500g = 12,5 x (40g) dávok = 0,04€/dávka
  3. Čučoriedky = 0,69€/125g = 5 x (25g) dávok = 0,14€/ 1 dávka
  4. Chia = 5,95€/ 1000g = 200 x (5g) dávok = 0,03€/1 dávka

Dokopy 0,53€.

Rozdiel štyroch centov. Avšak obrovský rozdiel z výživového hľadiska pre telo.

Zloženie

Na obrázkoch nižšie je všetko rozpísané. Najviac ma pri sáčku pobavilo 1% zmrazených čučoriedok. Veď posúď Ty.

Nutričné hodnoty

Celkové sacharidy sú takmer rovnaké, to isté platí o vláknine a tuku. Bielkoviny a cukry hrajú jasne v prospech homemade. Tých 30 kalórií navyše fakt nerieš.

Sáčok
Obal sa píši „borúvkami a syrovátkou„. No to víš, že jo. Srvátky je tam 7,8 gramu a pol gramu zmrazených čučoriedok…Zanedbateľné množstvo bielkovín, ktoré nepodporí rast svalovej hmoty u nikoho.   

Prečo 7,8 gramu bielkovín nestačí? – Článok je tu.

Homemade
Jednoducho všetko je lepšie. Bielkoviny, ktoré podporia svalový syntézu, dostatok vlákniny, minimum cukrov, dostatok komplexných sacharidov. Jednoznačná voľba.
Ak Ťa doteraz nič nepresvedčilo, toto už musí.

Chuť

Neporovnateľne lepšia je homemade. Bodka.
To isté platí o pocite zasýtenia.

Ďalší bonus – pri homemade máš úplnú kontrolu nad tým, čo si do nej dávaš a na čo máš práve chuť.

Bolo tu veľa textu, ja viem. Preto si poriadne preštuduj nasledujúce obrázky. Snažil som sa o čo najpodobnejšie porovnanie v množstve vločiek, a zložení (čucoriedky a chia).

kasa vs kasa tomax strava

Možno Ti ovsená kaša nechutí a preto ju neješ. U mňa je to jedlo, na ktoré sa za celý deň najviac teším. No možno si ju len nevieš dobre pripraviť. Pritom je to tak jednoduché. 
Dávam si ju stále pred tréningom, pretože z nej dostanem sacharidy, nejaké cukry a bielkoviny. Navyše je toto jedlo v kašovitej forme, čo znamená, že je ľahko stráviteľné a rýchlo použiteľné pre výkon.
Ak nestíhaš raňajkovať doma, kľudne si vločky s ostatnými vecami daj do misky a v práci zalej vodou/sprav v mikrovlnke.

Ako na fakt chutnú kašu? – video.


Ďalšie články: