2 min čítania

Pomalý, postupný progres. Ako som sa dostal k drepu na jednej nohe

Koniec apríla vs. začiatok augusta – viac než 3 mesiace mi trvalo, kým som spravil pistol squat (drep na jednej nohe). Keď som to skúšal prvýkrát, vyhorel som. Bez šance. Veď pozri video.

Mohol som si povedať, že to neviem, nedám to, načo mi to bude. Niekoľkokrát som to skúšal ďalej a stále to nešlo. Bol som frustrovaný ako sa snažím a nič z toho. Možno niečo podobné zažívaš na svojej ceste aj TY (chudnutie, naberanie sily, svalov…) a chceš to vzdať. 

Ale nie. Nevzdaj to. Chcel som a pracoval som na svojom cieli. Trvalo mi to dlho (niekto by to možno dal hneď alebo po týždni skúšania) ale to mi nevadilo.

Ako som sa k tomu nakoniec dopracoval?
Veľa som rolloval, strečoval. Pracoval na mobilite, flexibilite, balance. Uf, ego dostalo zabrať 😅. Robil som rôzne variácie drepov, veľa cvikov bolo unilaterálnych (na jednej nohe – výpady, bulharské drepy) atď. Pričom som zistil, že mám pravú oveľa slabšiu a musím zapracovať na jej sile. No a pomaličky som sa dostal do štádia, keď som dokázal spraviť drep na jednej nohe s tým, že tá druhá bola chodidlom “obmotaná” okolo stojnej. Vtedy som si povedal, okej, to by mohlo ísť. Neskôr som sa s podporou (kotúč pod pätou) dostal aspoň dole, avšak nemal som dosť sily vytlačiť sa. Potom som dal pistol celý s podporou päty na ľavej (silnejšia), neskôr aj na pravej nohe. Až som sa časom dostal k pistolu na jednej nohe bez podložky a dokážem to spraviť na oboch nohách

Týmto článkom sa nechcem chváliť alebo niečo podobné. Chcem ukázať, že ak si niečo zaumieniš, dokážeš to. Sám som si dokázal, že na to mám – pozri post “efekt snehovej gule” 😉 Len na tom (tom svojom) musíš pracovať. Nepríde to hneď, nevzdaj sa po týždni – tak ako väčšina. Hoci to potrvá dlhšie, ale ako sa hovorí:

1.trpezlivosť ruže prináša a
2.pomaly ďalej zájdeš

*pravé video je zrkadlené, preto je tetovanie naopak (keby to niekomu trhalo žily 😅

SKUPINOVY COACHING TOMAX
Cvičenie
Tomáš

Skupinový coaching

Moja nová služba – funguje na báze mesačného členstva. Spolu s ostatnými makačmi dostaneš pravidelne celé tréningy, tréning. plány, recepty a mnoho ďalšieho. Veď si to mrkni

Čítať viac »