9 min čítania

Víťazi výzvy (04-06/2021)

Do 8-týždňovej výzvy, ktorá sa uskutočnila v priebehu apríla až júna, sa zapojilo cez 100 ľudí, čo je skvelé číslo! Mnohí sa potrebovali motivovať, hecnúť sa, hľadali istú pomoc. Vytvorili sme chatové skupiny, kde sme si spolu s účastníkmi písali to, prečo vlastne na sebe chcú makať. Tí sa otvorili a napísali svoje príbehy. Každý dôvod a situácia bola jedinečná, avšak každý jeden sa chcel zlepšiť. Podporovali sme sa, posielali si recepty, nápady, či obrázky z tréningov. Je úplná pecka, ako si vedia ľudia zároveň pomôcť a motivovať sa.

Účastníci odomňa získali návod ako postupovať so stravou, ako si vyskladať tréning a veľký zoznam toho, čo si kupovať v obchode. Keďže mám rád praktické veci do bežného života, tak si myslím, že im to pomohlo. 

Víťaz je každý, kto sa prekonal a zlepšil sa.
Tu sú víťazi, ktorí si to zaslúžili najviac:

Mužský víťaz – Rado

Rado má 22 rokov a dal za 8 týždňov dole 9 kíl, čo je úplná pecka! Ako celý proces videl on:

Mám 22 rokov a v čase výzvy som dokončil nadstavbové štúdium v oblasti IT bezpečnosti. Zároveň som brigádoval, čiže čas na cvičenie som mal minimálny. V mojej strave sa toho zmenilo veľmi veľa. Som dôkaz toho, že strava je základ, nakoľko som posledné 4 týždne bol v posilňovni dokopy asi 5x. Snažil som sa riešiť všetko cez stravu ale nebral som to ako niečo tragické. Odoprel som si všetko sladké, ale iba na začiatku – prvé 2 týždne som mal prísnu diétu a potom som to postupne uvoľňoval, pretože podľa mňa by diéta nemala byť o trápení samého seba, ale aby človek chudol s radosťou a občas si doprial aj niečo sladké a nezdravé. Dôležité je byť stále v akomkoľvek pohybe, záleží co človeku vyhovuje. Vďaka tejto výzve som sa konečne motivoval dostať sa na svoju predchádzajúcu váhu a celkovo formu tréningy zostali v podstate nezmenené zamerané na rozvoj sily. Jediné čo som pridal bol pohyb a znížil som kalorický príjem a hlavne som zvýšil počet bielkovín znížil sacharidy a snažil sa čerpať energiu z tukov. Táto výzva bol skvelý štartér mojej motivácie znova na sebe pracovať a myslím, že týmto tempom to pôjde veľmi rýchlo. Takže týmto sa ti chcem poďakovať za skvelú súťaž a dúfam, že si to všetci užili rovnako ako ja.“

Rado už predtým trénoval, vedel ako na to. Potreboval nejakú výzvu, niečo, čo by ho nakoplo zabrať ešte viac. Najväčšia zmena prišla v strave. Zníženie príjmu energie v spojení so zvýšením bielkovín, zvýšeným pohybom a silovým tréningom spravilo takúto pecku! A nie, nemusí to ísť ďalej rýchlo, treba byť pripravený na to, že sa to časom spomalí. Dôležitý je ale progres, chcieť byť stále lepší.

Rado, silno Ti držím palce a verím, že o pár týždňov budeš s takýmto mindsetom na dvojcifernom čísle na váhe a oveľa silnejší!

vitaz tomax vyzvy

Ženská víťazka – Kika

Kika má 38 rokov, momentálne striedavo v práci a na homeoffice. Počas dňa veľa sedí, ale ajtak spĺňala svoj denný cieľ 10 000 krokov – dennými prechádzkami. Na cvičenie s činkami má 20-30 minút denne (vidíš, aj to stačí – 100 x lepšie ako nič). Cez víkendy je aktívna, dáva kardio a cvičenie.

Nielenže dala za 8 týždňov dole takmer desatinu svojej váhy, ale taktiež perfektne vyformovala postavu! Ako celý proces videla ona:

„Ďakujem veľmi pekne za celú výzvu, vôbec tomu neverím, že sa mi to podarilo a idem ďalej ďalej. 

Ako som uvidela na webe, že sa môžem zapojiť do 8-týždňovej výzvy, brala som to ako hru. Nikdy som nebola ani pod dohľadom trénera, tak vyskúšam, čo to bude.

Mala som zmiešané pocity, keď som uvidela akých mám „spolubojovníkov“, mladé pekné kočky, a keď som uvidela aké fajnotky papajú, losos, proteínové tyčinky, pudingy…, chodia do posilky, behaju…  Bohužiaľ moja peňaženka taký jedálníček nemôže dovoliť L najbližšia posilka je od nás 30km, čiže ani do posilky som sa nevedela dostať, kolena ma bolia pri behaní (moje trápne výhovorky)… Tým padám ešte viac som to brala ako hru, ale nenechalo ma to, stále som rozmýšľala, hľadala na internete, čo by som mohla robiť doma.

*Pokračovanie pod obrázkom

vitazka tomax vyzvy

Na stravu mi veľmi pomohli podklady od Tomáša. Na internete som našla cviky na cele telo, a podarilo sa mi aj do posilky isť aspoň raz za týždeň, bola som spokojná.

Všetko som si zapisovala jedlo, aktivity do aplikácie, aj do svojho debilníčka.

Moja denná rutina začína s pohárom vody (veľká vďaka Tomášovi), až potom si dám kávičku, cítim sa oveľa lepšie. Prvý týždeň som len chodila na prechádzky, nemala som vôbec kondičku, ale zistila som, že hodinu a pol keď sa denne prejdem už spálim okolo 400kcal, a splním 10000 krokov. Na ďalší týždeň som pridala aj bike, aj cvičenie s činkami.  

K tomu som strážila aj kalórie, niekto si predstavuje striktnú diétu, ale väčšinou som jedla načo som mala chuť (mám šťastie nemám rada fast food, mám rada zeleninu, mäsko nemôže chýbať ). Keď mi aplikácia ukázala, že som s jedlom do plusu, rýchlo som ešte sadla na bicykel a som šlapala hodinu (spálim okolo 550-600kcal), tak sa môj kalorický deficit vyrovnal.

Som hrdá, že som to dokázala, že som sa nevzdala. Niekedy sa mi nechcelo, fajne som sa najedla segedin s knedľou, a potom celú čokoládu… ale aj tak som sa premohla a išla na prechádzku. Vonku prší? Dookola som chodila z izby do izby aby som nabila kroky 😀 Manžel pri telke a ja okolo neho chodím 2 hodiny 😀 Hovorím, treba chcieť a nevyhovárať sa

Cítim sa dobre, za 8 týždňov som sa naučila veľa, o strave ako byť aktívny. Každému odporúčam Tomáša, má reálne názory, rady, ďakujem veľmi pekne J môžem ísť na kúpalisko, až tak sa nemusím hanbiť  😀 hehe“

Kika je perfektný príklad. Posilka 30 km ďaleko. Boľavé kolená. A ajtak hľadala možnosti. Veď cvičiť sa predsa dá aj doma. Zo slabšej kondičky sa pekne postupne dostala k tomu, že vôbec cvičiť vládala. Nechcela všetko hneď. Ale chcela so sebou niečo spraviť. Časť s krokovaním po byte ma veľmi pobavila, ale prečo nie? Keď máš cieľ, hľadáš spôsoby, ako sa to dá, nie naopak. Sledovala si kroky a aktivitu. Taktiež sledovala stravu, keďže vie, že ak chce schudnúť, je to o kalorickom deficite. Nie o jedení listov a olízaní jablka. Vidíš tam tú časť o segedíne a čokoláde? A pozri na výsledok. Nepozeraj sa na jedno jedlo, ktoré zješ, ale na Tvoju stravu ako celok. Môžeš si aj dopriať, ak vieš, čo robiť ďalej. Niekedy sa jej nechcelo, ale nevzdala sa – mala pred sebou cieľ.
Kika veľmi Ti gratulujem, spravila si super robotu a si vzorom pre ostatných. 
P.S. na kúpalisku sa určite nemusíš hanbiť. A ani pri mladších babách 😉

Ako vidíš, treba sa hecnúť, zabrať a vydržať. Keď sa vydáš na cestu premeny, určite prídu ťažké chvíľky. Vtedy si spomeň na to, prečo si začal a aký máš cieľ. Stojí to za to. Ten pocit, ktorý majú títo víťazi, je na nezaplatenie. Vyhrali najmä nad sebou a môžu byť na seba právom pyšní!

Priprav sa na ďalšiu výzvu a dokáž si, že na to máš! (09/2021)

Ak sa Ti článok páči a chceš pomôcť kamošom, zdieľaj im ho 🙂

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
projekt katka tomax
Premeny
Tomáš

Katka nebola športovkyňa. Snažila sa schudnúť, hýbala sa, ale váha nešla dole. Začali sme spolu makať a za 100 dní šlo dole krásnych 10 kíl.

Čítať viac »
Ako sa nevrátiť z dovolenky o 5 kíl ťažší tomax
Strava
Tomáš

Si na dovolenke, beriem. Chceš mať kľud, oddýchnuť si, neriešiť. Ale naozaj sa po 10 dňoch nemusíš vrátiť o 5 kíl ťažší. Mysli nejaký pohyb a rozumný výber pri strave.

Čítať viac »
vyzva 8 tyzdnov tomax
Motivácia
Tomáš

Leto je takmer za nami, čas drinčíkov, grilovačiek a párty sa pomaly končí. Je čas opäť na sebe makať a dať sa do režimu. Ten Ti ponúkam – je už len na Tebe, či na sebe naozaj chceš makať a o necelé 2 mesiace si povedať, že to stálo za to.

Čítať viac »