3 min čítania

Kedy treba z cvičenia ubrať a ako na to

Nemá to byť len makaj-makaj-makaj. Treba aj oddychovať, inak sa vieš dostať do nepríjemností.

Znamenia, že to s cvičením preháňaš

  • Cítiš extrémnu bolesť. Po cvičení cítiš nadmernú, pretrvávajúcu bolesť (snáď len tú svalovú). Ak Ťa jeden tréning vyradí na 3-4 dni, to nie je nič moc.
  • Máš poruchy spánku. Zrazu nespíš dosť, alebo spíš príliš veľa. Taktiež môžeš spať to isté množstvo času, ale si stále vyčerpaný. Ťažké zaspávanie je ďalší príznak. Aby si pre to niečo robil, tu máš moje tipy na lepší spánok.
regeneracia tomax
  • Zmenili sa Ti chute. Túžiš po sladkostiach, si neustále smädný, prejedáš sa alebo naopak stratíš chuť do jedla.
  • Máš málo energie. Ránom nejako prejdeš, ale poobede pociťuješ brutálnu únavu. Proste sa cítiš, akoby Ťa prešiel vlak.
  • Často meníš nálady. Cítiš sa zmätený, príliš vystresovaný alebo sa jednoducho nevieš motivovať. Striedanie nálad je ďalším príznakom.
  • Nechce sa Ti trénovať. Obávaš sa nasledujúceho tréningu, si v pokušení skipnúť ho. Alebo ak aj ideš, máš pocit, že sa do posilky tlačíš len nasilu

Okej, takže už vieš, kedy to asi preháňaš. Kedy nevenuješ dostatoćnú pozornosť oddychu a regenerácii a vlastne sa okrádaš o lepšie, kvalitnejšie tréningy. Otázkou je, čo s tým robiť. Odpovede, tie sú nižšie.

regeneracia tomax
  • Hýb sa. Na netréningový deň si naplánuj napr. ľahké kardio, alebo prechádzku. Týmto svoje telo a srdce udržíš v rytme. Vhodné je to najmä po fakt ťažkom tréningu, keď dáš telu signál, že je čas prepnúť do oddychovej fázy.
  • Využi pomôcky. Jednoduché veci ako tenisová loptička či penový valec môžu byť použité na stimuláciu svalového tkaniva na konkrétnych častiach tela, ktoré boli namáhané počas tréningu. Po ich použití sa budeš cítiť lepšie a budeš pripravený na ďalśí tréning.
  • Pomer tréningu a oddychu. Musíš si nájsť správny pomer tréningu a oddychu. Ísť si zacvičiť raz za týždeň a potom „z toho“ oddychovať 6 dní nemá moc zmysel. Alebo opačný extrém – cvičiť každý deň bez prestávky. Nájdi si správny pomer, ktorý vieš dodržať a má hlavu a pätu.
  • Oddychuj aj hlavouNie je to len o fyzickej rege. Tvoja hlavička dostáva taktiež poriadne zabrať. Preto je fajn prejsť sa v prírode, stráviť čas s priateľmi, meditovať, praktizovať jógu, dopriať si wellness, vaňu…
  • Spánok a stravaPasívne aktivity, ale brutálne dôležité. Strava okolo tréningu je asi najdôležitejšia, tak si na nej daj záležať. Spi kvalitne a toľko, koľko si telo pýta. Tieto procesy ber ako prestavbu k lepšiemu TY.

Verím, že Ti tieto tipy pomôžu a niečo si z nich zoberieš. Pamätaj si, že často nie si over-trained ale under-recovered (neviem to ideálne preložiť do slovenčiny, takto je lepšie pochopiteľné). Niekedy je proste menej viac.

co jest v teple tomax
Strava
Tomáš

Minútka čítaniaČo a ako jesť, keď je vonku hic Poznáš to. Appka na mobile (už nie teplomer) Ti ukazuje cez 30 stupňov. Je brutálne teplo.

Čítať celé »
projekt dominika tomax premena coaching
Premeny
Tomáš

2 min čítaniaProjekt Dominika 5 mesiacov spolupráce, takmer 10 kg dole, 100% sebavedomia hore S Dominikou sme začali v januári. Mala 73 kg. Jedla za

Čítať celé »
SKUPINOVY COACHING TOMAX
Cvičenie
Tomáš

Moja nová služba – funguje na báze mesačného členstva. Spolu s ostatnými makačmi dostaneš pravidelne celé tréningy, tréning. plány, recepty a mnoho ďalšieho. Veď si to mrkni

Čítať celé »