3 min čítania

Kedy treba z cvičenia ubrať a ako na to

Nemá to byť len makaj-makaj-makaj. Treba aj oddychovať, inak sa vieš dostať do nepríjemností.

Znamenia, že to s cvičením preháňaš

  • Cítiš extrémnu bolesť. Po cvičení cítiš nadmernú, pretrvávajúcu bolesť (snáď len tú svalovú). Ak Ťa jeden tréning vyradí na 3-4 dni, to nie je nič moc.
  • Máš poruchy spánku. Zrazu nespíš dosť, alebo spíš príliš veľa. Taktiež môžeš spať to isté množstvo času, ale si stále vyčerpaný. Ťažké zaspávanie je ďalší príznak. Aby si pre to niečo robil, tu máš moje tipy na lepší spánok.
regeneracia tomax
  • Zmenili sa Ti chute. Túžiš po sladkostiach, si neustále smädný, prejedáš sa alebo naopak stratíš chuť do jedla.
  • Máš málo energie. Ránom nejako prejdeš, ale poobede pociťuješ brutálnu únavu. Proste sa cítiš, akoby Ťa prešiel vlak.
  • Často meníš nálady. Cítiš sa zmätený, príliš vystresovaný alebo sa jednoducho nevieš motivovať. Striedanie nálad je ďalším príznakom.
  • Nechce sa Ti trénovať. Obávaš sa nasledujúceho tréningu, si v pokušení skipnúť ho. Alebo ak aj ideš, máš pocit, že sa do posilky tlačíš len nasilu

Okej, takže už vieš, kedy to asi preháňaš. Kedy nevenuješ dostatoćnú pozornosť oddychu a regenerácii a vlastne sa okrádaš o lepšie, kvalitnejšie tréningy. Otázkou je, čo s tým robiť. Odpovede, tie sú nižšie.

regeneracia tomax
  • Hýb sa. Na netréningový deň si naplánuj napr. ľahké kardio, alebo prechádzku. Týmto svoje telo a srdce udržíš v rytme. Vhodné je to najmä po fakt ťažkom tréningu, keď dáš telu signál, že je čas prepnúť do oddychovej fázy.
  • Využi pomôcky. Jednoduché veci ako tenisová loptička či penový valec môžu byť použité na stimuláciu svalového tkaniva na konkrétnych častiach tela, ktoré boli namáhané počas tréningu. Po ich použití sa budeš cítiť lepšie a budeš pripravený na ďalśí tréning.
  • Pomer tréningu a oddychu. Musíš si nájsť správny pomer tréningu a oddychu. Ísť si zacvičiť raz za týždeň a potom „z toho“ oddychovať 6 dní nemá moc zmysel. Alebo opačný extrém – cvičiť každý deň bez prestávky. Nájdi si správny pomer, ktorý vieš dodržať a má hlavu a pätu.
  • Oddychuj aj hlavouNie je to len o fyzickej rege. Tvoja hlavička dostáva taktiež poriadne zabrať. Preto je fajn prejsť sa v prírode, stráviť čas s priateľmi, meditovať, praktizovať jógu, dopriať si wellness, vaňu…
  • Spánok a stravaPasívne aktivity, ale brutálne dôležité. Strava okolo tréningu je asi najdôležitejšia, tak si na nej daj záležať. Spi kvalitne a toľko, koľko si telo pýta. Tieto procesy ber ako prestavbu k lepšiemu TY.

Verím, že Ti tieto tipy pomôžu a niečo si z nich zoberieš. Pamätaj si, že často nie si over-trained ale under-recovered (neviem to ideálne preložiť do slovenčiny, takto je lepšie pochopiteľné). Niekedy je proste menej viac.

preco by si mala cvicit silovo tomax
Cvičenie
Tomáš

2 min čítaniaPrečo by si mala cvičiť silovo? Neboj sa strojov a ťažších činiek. Práve naopak, choď do nich! Silový tréning

Čítať celé »
sila vola je obmedzena tomax
Motivácia
Tomáš

3 min čítaniaSila vôle je obmedzená Dôjdeš večer z práce. Sedíš pred telkou. Vieš, že v tej svojej tajnej skrinke

Čítať celé »
9 tipov ako byt fit v 2023 tomax
Motivácia
Tomáš

Chceš niekoľko rád o tom, ako spraviť rok 2023 zatiaľ najzdravším v živote? Klikaj sem

Čítať celé »