2 min čítania

Tréning s medicinbalom

Cvičenie s medicinbalom môže mať nespočetné množstvo pozitívnych účinkov, od zlepšenia kardio-respiračnej kondície, svalovej vytrvalosti, základných pohybových schopností a rýchlostných / silových vlastností. Zlepšuje koordináciu, mobilitu a stabilitu pri celotelových cvikoch.

Bohužiaľ, existuje málo výskumu ohľadom medicinbalov a ako s nimi pracovať čo najefektívnejšie. Je to preto, že je to ťažko merateľné. Série a počet opakovaní odmeráš, ale pri tréningu s medicinbalom ide najmä o to, aké úsilie do toho cvičenec dáva. A hlavne pri komplexných cvikoch, ako sú rôzne hody a podobne. Niekedy môže ísť na 95% a niekedy na 70%. Preto je tak málo výskumov.

Určite je to však pomôcka, ktorá vie oživiť Tvoj (možno inokedy) nudný tréning. Začni však pomaly, s jednoduchšími pohybmi. Nauč sa ich robiť správne a bezpečne, až potom si pridávaj. Využívaj maximálne úsilie, ale len do bodu, kým vieš udržať správnu techniku. Ak pôjdeš „no pain no gain“ prístupom, môžeš sa skôr zraniť.

Cvičenie s medicinbalom je vlastne také kontrolované násilie. Keď sa chceš „vybúšiť“, toto je správna cesta. Nielen, že hádzanie lopty do zeme/steny vyzerá cool, ale vybiješ zo seba to, čo treba. A ešte si aj dobre zamakáš.

Existuje niekoľko postupov, ako si sťažiť cvičenie s medicinbalom:

  • zvýšenie komplexnosti pohybu
  • použitie ťažšieho medicinbalu
  • vykonávanie pohybu v ťažšej polohe
  • zvyšovanie rýchlosti prevedenia cviku / zvýšenie effortu
  • kombinácia hodov s ďalšou intenzívnou úlohou ako napr. skok

Pripájam post s desiatimi zaujímavými cvikmi, ktoré s medicinbalom môžeš spraviť.

*Ber to ako také predjedlo. Neskôr pridám YouTube video so zásobníkom cvikov, nech toho máš na výber oveľa viac

  • https://www.trainwithpush.com/blog/medicine-ball-training-planning-progression-and-implementation-by-eamonn-flanagan-cedric-unholz
  • https://www.menshealth.com/fitness/a26831068/medicine-ball-workouts/
  • https://www.8weeksout.com/2020/11/13/medicine-ball-training-for-conditioning/
co jest v teple tomax
Strava
Tomáš

Minútka čítaniaČo a ako jesť, keď je vonku hic Poznáš to. Appka na mobile (už nie teplomer) Ti ukazuje cez 30 stupňov. Je brutálne teplo.

Čítať viac »
projekt dominika tomax premena coaching
Premeny
Tomáš

2 min čítaniaProjekt Dominika 5 mesiacov spolupráce, takmer 10 kg dole, 100% sebavedomia hore S Dominikou sme začali v januári. Mala 73 kg. Jedla za

Čítať viac »
SKUPINOVY COACHING TOMAX
Cvičenie
Tomáš

Moja nová služba – funguje na báze mesačného členstva. Spolu s ostatnými makačmi dostaneš pravidelne celé tréningy, tréning. plány, recepty a mnoho ďalšieho. Veď si to mrkni

Čítať viac »