3 min čítania

6 tipov, ako prežiť sviatky

Zdobenie stromčeka, balenie darčekov, klasické tradície a brutálne…žranice. Tieto veci môžu znamenať vynechávanie tréningov, prejedanie sa a priberanie. Avšak tentokrát takéto sviatky nemusia byť. Tu máš jednoduchý manuál, ako prežiť sviatky a nezruinovať si za týždeň to, na čom si makal 2 mesiace.

Prinášam Ti pár tipov, s ktorými to tento rok bude o niečo lepšie než zvyčajne.

Tip č. 1 – Jedz pomaly a do sýtosti, nie až do prasknutia.

Pomalé jedenie má 2 hlavné dôvody:

fyziologické – Tráviacemu traktu trvá asi 15-20 minút, kým dá vedieť mozgu, že si jedlom uspokojený. Takže spomalenie jedenia spôsobí to, že doješ pred tým, než už budeš prejedený

psychologické – keď spomalíš, budeš viac cítiť chuť, konzistenciu jedla, viac si ho užiješ. Znamená to, že možno zješ menej, ale užiješ si to viac.

A s týmto vedomím si môžeš naozaj pomaly a bez výčitiek užiť nejaký ten babičkin koláčik.

Tip č. 2 – Nezabúdaj na pohyb

Častokrát sa stane, že sa so zväčšujúcou chuťou na jedlo znižuje chuť na cvičenie. Cítiš sa jedlom opantaný, ospalý. To je znak prejedenia. Ak však použiješ prvý tip, budeš ok a pripravený aj na nejakú aktivitu. Nemusí to byť hodinový workout, na ktorý si možno zvyknutý z posilky. Niekedy naozaj stačí 15-20 minút vedomého pohybu na udržanie sa v tempe. Ver mi, že 3-4 dni bez cvičenia a s koláčmi stále na očiach vie poriadne zamávať s disciplínou a pravidelnosťou.

Aj 10 drepov a 10 klikov denne je lepších než robenie diery v gaučí. Môžeš sa prejsť niekam von, vyjsť na čerstvý vzduch, zmeniť prostredie. Nech už to bude hocičo, udrž sa v pohybe.

Tip č. 3 – Voda a zelenina

Popri všetkých tých vianočných šmakocinách je tažké myslieť na niečo iné, viem. Ako prvú vec po prebudení skús namiesto pučenia lineckých koláčikov vypiť pohár vody. Namiesto raňajok klasika (šalát s rezňom) si priprav bohatý, farebný zeleninový šalát. Takto hneď ráno udáš smer svojmu dňu a bude to jednoduchšie. Taktiež naplníš veľkú časť svojej dennej zeleninovej potreby.
Pi vodu počas dňa. Často sa na ňu zabúda a hľadáš nejaké jedlo. Pritom čo naozaj chceš, je pohár vody / čaju.

Tip č. 4 – skús IF

IF (Intermittent fasting / prerušované hladovanie) môže byť zaujímavá vec. Je to niečo také, ako keď chceš držať pôst, aby si uvidel zlaté prasiatko. Jednoducho – skús preskočiť raňajky, piť veľa tekutín a najesť sa napr. až na obed. Ušetríš tým kalórie, ktoré môžeš neskôr “minúť” na nejaký ten extra koláčik, keď budeš mať chuť. 

Viac o IF sa dočítaš v mojom e-booku pod názvom „Intermittent fasting“.

Tip. č. 5 – Ruka ako odmerka

Keď si nakladáš na tanier, nemusíš si na ňom vytvoriť 3 poschodia. Neboj, jedlo Ti neujde.

Je mi jasné, že všade okolo sú kalorické bomby, ale to, čo zješ, aj tak kontroluješ len Ty. Nie babka ani mamka. Použi ruku ako odmerku, je to dosť šikovná vec. Viac sa o nej dozvieš v tomto článku.

Tip č. 6 – Nezakazuj si všetko

Ak si budeš zakazovať všetky koláče a iné dobroty, na 98% to aj tak nevydržíš a začneš nekontrolovateľne jesť všetko dookola. Daj si, na čo máš chuť, uži si to, ale s mierou. 

Zhrnutie

Aj cez Vianoce sa dá nepribrať a jesť zdravo. Naozaj. Vyskúšaj niektorý z týchto tipov. Pomalé, vedomé jedenie, zelovoc, tekutiny a pohyb. Som si istý, že tieto veci pomôžu. Hlavne z jedla nestresuj, je to predsa len jedlo. Uži si ho, ale s mierou.

Prajem krásne sviatky!

co jest v teple tomax
Strava
Tomáš

Minútka čítaniaČo a ako jesť, keď je vonku hic Poznáš to. Appka na mobile (už nie teplomer) Ti ukazuje cez 30 stupňov. Je brutálne teplo.

Čítať viac »
projekt dominika tomax premena coaching
Premeny
Tomáš

2 min čítaniaProjekt Dominika 5 mesiacov spolupráce, takmer 10 kg dole, 100% sebavedomia hore S Dominikou sme začali v januári. Mala 73 kg. Jedla za

Čítať viac »
SKUPINOVY COACHING TOMAX
Cvičenie
Tomáš

Moja nová služba – funguje na báze mesačného členstva. Spolu s ostatnými makačmi dostaneš pravidelne celé tréningy, tréning. plány, recepty a mnoho ďalšieho. Veď si to mrkni

Čítať viac »