4 min čítania

Čo si zobrať na dlhší výlet (trvanlivé a zdravé jedlo na niekoľko dní)

S Mirkou sa chystáme na 10-dňovú dovolenku autom po Taliansku. A tak sme jeden deň začali rozmýšľať, ako sa tam vlastne budeme stravovať. Budeme v 4 ubytkách, z toho jeden kemping. Ani v jednom nie je kuchynka a len v jednom máme raňajky. No a keďže vieme, že ak by sme chodili len po reštikách, tak by sme minuli toľko ako na ubytko, spísali sme si zoznam potravín. Takých, ktoré vydržia aj niekoľko dní. Myslím, že toto pomôže viacerým cestovateľom!

Ak ideš na výlet, pozri si aj tento článok s tipmi, ako sa naň pripraviť.

Rozhodli sme sa, ze si zoberieme aj elektrickú jednoplatničku (keďže budeme v hoteloch – ináč stojí okolo 20 EUR – pohoda). Takže si na nej budeme môcť variť. K tomu jednu panvicu a malý hrniec, misky a príbor.

Zdroje sacharidov:

  • vločky – buď si ich necháš nabobtnať cez noc alebo ráno zaleješ horúcou vodou.
  • instantná ryžová kaša – napr. táto od Motigo – stačí zaliať horúcou vodou a zamiešať
  • balený ražný chlieb – ten vydrží niekoľko dní a chutí super
  • ryžové / celozrnné chlebíčky – klasický „polystyrén“, ktorý zoberieš hocikam. Napr. tie od značky Celpo majú super zloženie aj hodnoty (hrachové majú 21 g bielkovín na 100 g)
co si zobrat na dlhsi vylet tomax
  • flapjack tyčinky – väčšinou sú z ovsených vločiek. Vhodné na túry alebo rýchly snack, keď potrebuješ energiu.
  • raw tyčinky – základ býva z datlí, potom sa pridávajú ďalšie ingrediencie. Použitie ako flapjacky.
  • cestoviny – obyčajné alebo strukovinové (dajú sa brať za zdroj bielkovín) sú vhodné vždy a takmer so všetkým. Hodíš do nich morcadellu / tuniaka / fazuľu / sójové plátky a tlačíš do hlavičky.
  • kuskus – jednoducho zaleješ vriacou vodou tesne nad okraj, premiešaš a necháš nabobtnať.
  • tortilly – naplň ich čím chceš a máš super jedlo.
  • čerstvá zelenina – len taká, čo vydrží – paradajky, papriky, uhorky
  • konzervovaná zelenina / ovocie / strukoviny – zmesi mrkvy, hrášku, či jahody alebo červená fazuľa – prečo nie? 🙂
  • výživa – rýchly a chutný  zdroj energie
  • čerstvé ovocie – jablká, banány a podobne.
  • sušené ovocie – hocijaké je vhodné do kaše alebo na túru
  • omáčky k cestovinám – omáčky ako bolognese atď., ktorými si ochutíš cestoviny

Zdroje bielkovín:

 
  • tuniak v konzerve – ideálne ku pečivu / chlebíčkom, alebo na hodenie do cestovín.
    *Pro tip – kúp si ten v olivovom oleji, vytlač väčšinu oleja preč a zvyšok šupni do cestovín. Nebudú tak suché.
  • tuniakové šaláty – tie hotové, so zeleninou a pod. Na výber máš niekoľko druhov podľa chuti, často na mexický spôsob atď.
  • sardinky v konzerve  – tie v paradajkovej omáčke sú fajn. Stačí ich rozmiešať v miske a pridať na pečivo.
  • morcadella – pre Mirku musí byť 😀 (skôr len omáčka na špagety, než bielkovinový zdroj)
  • proteínové tyčinky – tie Ťa nesklamú nikdy, môžeš ich mať vždy po ruke. Najradšej kupujem z DM-ky (strieborný obal) alebo Lidla.
  • proťák – rýchly a kvalitný zdroj bielkovín. Pozri si napr. tento hydrolyzát.
  • sojové plátky – vegánska alternatíva mäsa. Uvaríš si ich za pár minút a majú kopec bielkovín.
  • sušené mäso – väčšinou nájdeš hovädzie (beef jerky). Sú to menšie balenia, ale bielkovín je v nich habadej.
  • mäso v skle/konzerve – tu sa musíš pozrieť na zloženie. Ak sú napr. pri bravčovom v zložení aj bravčové kože, to asi nechceš. Ideálne je cez 95% mäsa a soľ.

Zdroje tukov:

 
  • orechy a semiačka – ideálne do rannej kaše, či kúpeného jogurtu. Taktiež na dlhé túry ako „hustý“ (málo objemu, veľa kalórií) zdroj energie.
  • orechovo – ovocné zmesi – to isté ako orechy
  • olej – keď už budeš mať panvicu, nech máš na čom to jedlo robiť. Alebo ak máš nelepivú, vyhral si a olej Ti netreba. Alebo si pridaj lyžičku do čerstvého šalátu
 
  • korenie, príbory, misky / taniere – na tieto basics nezabudni. Najhoršie je, ak si navaríš a nemáš to s čím jesť.
O sladkostiach, alkohole atď pomlčím :). Uvidíme, aké to bude v praxi. Určite sa pôjdeme najesť aj do reštík a budeme kupovať veci v obchodoch. Avšak aby sme niečo ušetrili a jedli zdravšie než to klasicky na dovolenkách býva, toto bude fajn.

Máš ďalšie tipy? Určite mi ich napíš a pridám ich sem. Whatsapp – 0948119059

Ak sa Ti článok páči a chceš pomôcť kamošom, zdieľaj im ho 🙂

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
glykemicky index tomax
Strava
Tomáš

4 min čítaniaNa glykemickom indexe potravín pri chudnutí až tak nezáleží. Analýza štúdií s 2 miliónmi účastníkov. Glykemický index (GI) bol zavedený v roku 1981

Čítať viac »
projekt katka tomax
Premeny
Tomáš

Katka nebola športovkyňa. Snažila sa schudnúť, hýbala sa, ale váha nešla dole. Začali sme spolu makať a za 100 dní šlo dole krásnych 10 kíl.

Čítať viac »
Ako sa nevrátiť z dovolenky o 5 kíl ťažší tomax
Strava
Tomáš

Si na dovolenke, beriem. Chceš mať kľud, oddýchnuť si, neriešiť. Ale naozaj sa po 10 dňoch nemusíš vrátiť o 5 kíl ťažší. Mysli nejaký pohyb a rozumný výber pri strave.

Čítať viac »