6 min čítania

Projekt Radka aneb trpezlivosť ruže prináša

S Radkou sme spolupracovali cez online coaching pol roka. Prešla veľkou premenou, a to nielen fyzickou. Verím, že Ťa jej príbeh motivuje a uistí v tom, že to, čo robíš, je správne.

Koncom júla minulého roka sa mi ozvala baba, ktorá mala takmer 80 kíl. Mala záujem len o stravu, neskôr sme však prešli na fullku, teda zostavoval som jej aj tréningy.

Vo vstupnom formulári uviedla medzi obľúbenými potravinami aj toto: „chlieb 😞 „. Taká klasika, mnoho ľudí si totižto myslí, že práve pečivo je to, kvôli čomu nechudnú. Sorry, ale pečivo ako také za to nemôže. Dlhodobý kalorický nadbytok áno. Nemusíš teda vyradiť pečivo. Keby som Radke povedal, že ho už nemôže, aký by to malo zmysel? Že by si ráno už vôbec nemohla dať svoj milovaný croissantík? „Vzal“ by som jej to, čo má rada. Istý čas by s tým asi bola ok, ale časom by jej to chýbalo. Celé by to potom brala ako nejakú diétu, obmedzovanie sa, alebo pocit previnenia a stres, keby si nejaké to pečivo dala. To nemá absolútne žiaden zmysel a skôr to môže uškodiť. Ak nie si celiak, pečivo môžeš jesť. Ale to už odbieham. Môžeš si radšej napr. vyberať to lepšie pečivo. A pokojne ho jesť ďalej. Treba si len uvedomiť jeho kalorickú hodnotu. Keďže nám (teda väčšine) pečivo veľmi chutí, je jednoduché zjesť ho veľa. A až potom (kvôli vysokému energetickému príjmu) to môže byť problém. 

„Bolo to náročné, ale vždy som si myslela, že keď chceš schudnúť, musíš preliať krv vo fitku, no vôbec to nie je o tom.“

Keďže bola v práci hodiny denne a pracovala ako čašníčka, niekedy na obed naozaj nebol čas. Nemala vytvorený extra režim stravovania a často bývala po práci večer hladná. No a poznáš to, vtedy zješ aj dvere od chladničky. To sme museli zmeniť, a preto sme do stravy pridali šejk, ktorý si mohla zobrať do práce a popíjať. Aspoň takáto náhrada jedla, piť predsa v práci mohla. Sledovali sme kalórie, nastavovali ich na tie správne pomery. Radka bola v tomto presná ako švajčiarske hodinky (asi preto, lebo býva vo Švajčiarsku) a všetko krásne dodržiavala. Bez žiadneho hundrania alebo niečoho. Vedela, že len trpezlivosť a disciplína ju dovedú tam, kde chce byť. 

 

Celý proces však nešiel lineárne. Boli týždne, keď sa progres zastavil a nehýbalo sa to. Avšak nevzdala sa, pokračovala a zasa to šlo. Na konci coachingu sme reverznou diétou postupne zvýšili príjem o 400-500 kalórií, aby to časom mohla opäť pomaly sekať dole. Je pecka, že počas tohto zvýšenia kalórií nepribrala, ba naopak, ešte aj schudla pol kila. Nádhera ako to funguje. Naučila sa jesť rozumne, vyberá si tie správne potraviny. Ovláda veľkosti porcií a poskladať si tanier so všetkými živinami v správnom pomere. Jej cieľom bolo schudnúť 10 kíl za pol roka. Dali sme 12. A stále pekne pomaly pokračuje ďalej.

Čo sa týka tréningu, najčastejšie robila kardio a sem-tam pridala crossfit. Kardio pravdepodobne preto, lebo si myslela, že to je jediná správna cesta. Lebo keď sa potí, vtedy najviac chudne. Mmmm, nie, sú to mýty. Tieto veci sme si vysvetlili a nastavili rozumnejší plán. Cviky sme zvolili podľa toho, čo mohla robiť z fyzickej stránky a podľa toho, aký štýl tréningu ju bavil. Na začiatku coachingu mi vravela, že sa rýchlo vzdáva a je z toho nervózna. Časom si už nevedela predstaviť deň bez pohybu a doslova ho hľadala. A nebavíme sa len o tréningoch. Je potrebné vedieť, že to nie je len o tom. Dôležitý je celkový pohyb počas dňa, kroky navyše, prechádzky so psom a pod.

Radka má priateľa, stará sa o psíka. Pracuje v zahraničí a denne bola dlhé hodiny na nohách. V čase koronakrízy má ako veľa iných ľudí problémy s prácou. Nemysli si, nemá to jednoduché. Avšak napriek všetkým týmto komplikáciám sa rozhodla, že so sebou niečo urobí. Nevyhovárala sa na hento a tamto. Mala pred sebou cieľ a išla si za ním.

Pozri sa ešte raz na fotky pred a po. Naľavo – nesmelá baba, ktorá si zakrýva tvár mobilom, napravo – sebavedomá, štíhla baba s hlavou hore a úsmevom. Radka, keďže sme z východu, môžem aj takto – kalap dolu! Pokračuj ďalej, veľmi Ti držím palce!

Čo hovorí na coaching Radka:

Tomášovi som prvýkrat napísala v auguste minulého roku s malou dušičkou, že ma zachráni, kedže to už bolo dosť zlé.🐷 Vtedy som ešte presne nevedela, čo je to kalorický deficit a nikdy by som si nepomyslela, že telo je tak dokonalé a môže fungovať na princípe nejakej “rovnice”. No Tomáš mi ukázal, že sa to dá a to bez všelijakých obmedzovačiek a zákazov. Naučil ma, že nie je hriech občas zhrešiť, že sacharidy nie sú zlé a dokonca ani chlieb,ktorý tak ľúbim.🙈😍 Nakoľko žijem v zahraničí, netrénovali sme spolu, no zostavil mi tréningové plány na doma aj takto na diaľku sa mu podarilo to, že sa vždy teším na cvičenie. Stalo sa mojou súčasťou, ako aj každodenné krokovanie. 🚶🏽‍♀️ Ak sa mi nechcelo vedel ma krásne namotivovať, stačila mu jedna veta. 😁👌🏼Okrem toho, že je profesionál, rozhľadený a sčítaný, to čo povie ma zmysel a všetko je krásne podložené faktami a skúsenosťami. 👊🏽Nechýba mu ľudskosť, empatia a zmysel pre humor. Všetko čo robí,robí radosťou a ochotou pomôcť. V jeho prípade peniaze nehrajú hlavnú rolu, čo v dnešnej dobe treba vedieť oceniť. Všetkými desiatimi ho môžem len odporučiť. Bola to jedna z investícii do môjho zdravia, ktorú nikdy ľutovať nebudem.

projekt katka tomax
Premeny
Tomáš

Katka nebola športovkyňa. Snažila sa schudnúť, hýbala sa, ale váha nešla dole. Začali sme spolu makať a za 100 dní šlo dole krásnych 10 kíl.

Čítať viac »
Ako sa nevrátiť z dovolenky o 5 kíl ťažší tomax
Strava
Tomáš

Si na dovolenke, beriem. Chceš mať kľud, oddýchnuť si, neriešiť. Ale naozaj sa po 10 dňoch nemusíš vrátiť o 5 kíl ťažší. Mysli nejaký pohyb a rozumný výber pri strave.

Čítať viac »
vyzva 8 tyzdnov tomax
Motivácia
Tomáš

Leto je takmer za nami, čas drinčíkov, grilovačiek a párty sa pomaly končí. Je čas opäť na sebe makať a dať sa do režimu. Ten Ti ponúkam – je už len na Tebe, či na sebe naozaj chceš makať a o necelé 2 mesiace si povedať, že to stálo za to.

Čítať viac »