Tomax – Fitblog a osobný tréning

Čím farebnejšie, tým lepšie

Ak Tvoj tanier prekypuje farbami, je to super. Každá farba má iné pozitívne účinky pre telo. Čo spôsobuje, že čučoriedky sú napr. modré a paradajky červené? Odpoveď – fytochemikálie / fytoživiny. Tie majú množstvo zdravotných benefitov a znižujú riziko chorôb. Nachádzajú sa najmä v ovocí a zelenine.

Čo konkrétne spôsobuje farebnosť?

🍆Modrá / fialová

Antokyány. Čím tmavšia farba, tým väčší obsah fytochemikálií. Majú množstvo antioxidantov. Čučoriedky, baklažán, slivky

🥦Zelená

Chlorofyl a isothiokyanáty. Stále viac sa využívajú v boji proti rakovine. Množstvo vit. K, kys. listovej a draslíka. Brokolica, kapusta, listová zelenina

🥝Zelená / žltá

Luteín. Dôležité pre zdravie očí, veľa vitamínu C. Avokádo, kiwi, pistácie

🥕Žltá / oranžová

Karotenoidy. Veľa vitamínu A. Podporujú zrak a imunitu. Mango, marhule, mrkva

🍅Červená

Lykopén. Ochraňujú pred prostatou, rakovinou, srdcovými problémami. Množstvo lavonoidov, resveratrolu a vit. C. Grepy, brusnice, paradajky

MIKROživiny majú MAKROúčinky na naše zdravie, preto nezabúdaj na príjem zeleniny a ovocia – aspoň 5 porcií denne!

vitaminy tomax

Zdroje:
-https://fruitsandveggies.org/stories/fruit-and-veggie-color-list/
-https://healthyeating.sfgate.com/colors-fruits-vegetables-play-important-role-1660.html
-https://www.nutritionaustralia.org/national/resource/eat-rainbow

Páčilo sa? Šéruj!
FB stránka
Profil LinkedIn
Profil Instagram
HĽADAŤ
MENU