2 min čítania

Ruka ako odmerka

Čo sa týka stravy, pracujem s kalóriami. Výdaj-príjem. Funguje to.
Je ale počítanie kalórií pre každého? Nie.
Je dlhodobo udržateľné? Vieš si to predstaviť do konca života? To fakt nie. (Šak by Ťa drblo)
Je vždy praktické? Taktiež nie. Ak ideš do reštiky alebo ku babke.

Stále ale budem zástancom toho, že na nejaký čas (aspoň 2 týždne) je počítanie kalórií a sledovanie si pomeru makroživín super vec. Prekvapí Ťa, ktorá potravina má akú energetickú hodnotu, ktoré sú bohaté na aké živiny a pod. Dá Ti to proste prehľad, ktorý môžeš využívať ďalej.

Avšak, nie každého baví nahadzovať si jedlá do appky alebo ich vážiť na váhe. Netušíš, čo a ako si nahodiť v reštike. Alebo ak si niekde na návšteve.

Pre krátkodobý cieľ (hecovačka na mesiac, možno 2-3) je to ok. Ale robiť to každý deň? Veď to by bolo psycho. Ak nie si platený za to, ako vyzeráš, alebo nie si profi športovec, kašli na to. Videl by si len čísla a koľko kalórií ešte môžeš zjesť. Nemá to byť o tom.

Čo je praktickejšie a dlhodobo udržateľné?

 

👋Ruka ako odmerka

-Dlaň bielkovinového zdroja. Top zdroje bielkovín

-Päsť zeleniny. Tu naozaj nešetri a dopraj si čo najviac farieb

-“Dlaňová šálka” sacharidového zdroja. Ryža, zemiaky, strukoviny, cestoviny. Veď to poznáš.

-Palec tukového zdroja. Top zdroje tukov

ruka ako odmerka tomax

 

Približne platí – muži zo všetkého po 2 “odmerky”, ženy po jednej.
Samozrejme, toto platí na jednu porciu, jedno celé jedlo. Ak ich máš 3-4 denne, malo by to byť ok.

Neskôr si to vieš upraviť podľa pocitu. Ak máš pocit, že priberáš a nechceš to, vymeň v jednom jedle tuky alebo sacharidy za zeleninu. Opäť vydrž nejaký čas takto, sleduj sa a po prípade to zasa uprav.

Ruku máš stále so sebou a vieš tento systém jednoducho aplikovať vždy a všade.

👋Ruka ako odmerka

-Dlaň bielkovinového zdroja. Top zdroje bielkovín

-Päsť zeleniny. Tu naozaj nešetri a dopraj si čo najviac farieb

-“Dlaňová šálka” sacharidového zdroja. Ryža, zemiaky, strukoviny, cestoviny. Veď to poznáš.

-Palec tukového zdroja. Top zdroje tukov

Približne platí – muži zo všetkého po 2 “odmerky”, ženy po jednej.
Samozrejme, toto platí na jednu porciu, jedno celé jedlo. Ak ich máš 3-4 denne, malo by to byť ok.

Neskôr si to vieš upraviť podľa pocitu. Ak máš pocit, že priberáš a nechceš to, vymeň v jednom jedle tuky alebo sacharidy za zeleninu. Opäť vydrž nejaký čas takto, sleduj sa a po prípade to zasa uprav.

Ruku máš stále so sebou a vieš tento systém jednoducho aplikovať vždy a všade.

ruka ako odmerka tomax

Ďalšie články:

glykemicky index tomax

4 min čítaniaNa glykemickom indexe potravín pri chudnutí až tak nezáleží. Analýza štúdií s 2 miliónmi účastníkov. Glykemický index (GI) bol zavedený v roku 1981

Čítať celé »
projekt katka tomax

Katka nebola športovkyňa. Snažila sa schudnúť, hýbala sa, ale váha nešla dole. Začali sme spolu makať a za 100 dní šlo dole krásnych 10 kíl.

Čítať celé »
Ako sa nevrátiť z dovolenky o 5 kíl ťažší tomax

Si na dovolenke, beriem. Chceš mať kľud, oddýchnuť si, neriešiť. Ale naozaj sa po 10 dňoch nemusíš vrátiť o 5 kíl ťažší. Mysli nejaký pohyb a rozumný výber pri strave.

Čítať celé »