6 min čítania

Ako Ťa ovplyvňuje prostredie na Tvojej fitness ceste

Okolité prostredie Ťa vie poriadne ovplyvniť na Tvojej ceste za vytýčenými cieľmi. Buď Ťa potiahne, alebo stiahne nadol. To, že makáš 3x týždenne hodinu s trénerom je pekné, ale čo robíš ďalších 125 hodín v týždni, to rozhoduje. Spánok, hydratácia, strava – v tom si musíš urobiť poriadok (pomôžu Ti aj tieto linky, pozri si ich).

Ako je uvedené v nadpise, ide o Tvoju cestu. To je veľmi, veľmi dôležitá vec. Ak si niečo zaumieniš, je to Tvoj cieľ. Nie Tvojho kamoša, kolegu alebo babky. Ak máš nejaký cieľ, mal by si mať aj plán. A to, že tento plán nekorešponduje s plánom (ak vôbec nejaký majú) iných neznamená, že sa musíš prispôsobiť. To si vie povedať len málo ľudí a často sa nechajú stiahnuť názormi druhých, ich pasivitou, negativitou a podobne.

Tu musíš byť veľmi jasný – je to predsa TVOJ cieľ. Čo si o tom pomyslia druhí – who cares?

Keďže pracujem s ľuďmi už dlhší čas, vidím pár faktorov, ktoré ovplyvňujú ich fitness cestu a ciele.

 

Domácnosť

Po práci prídeš domov. Si hladný. Čo teda spravíš? No buď máš navarené, si ready. To je úplná pohoda. Často to však takto nie je a preto si niečo objednáš. Okej, stále máš na výber, ale pravdepodobne to nebude tá najzdravšia voľba. Alebo tu máme tretí scenár, keď sa Ti nič nechce a ideš prebádať všetky kúty špajzu či chladničky, či tam náhodou niečo od včera nepribudlo. A začneš tlačiť. 

Taktiež nepomôže to, ak sa snažíš o nejakú zmenu v stravovacích návykoch a vedľa seba na gauči vidíš partnera s miskou čipsov, ktoré zapíja colou. Podpora ako má byť, že?

To, čo máš doma pripravené / uskladnené, je obrovský faktor, od ktorého záleží úspech či neúspech. Ak máš doma tajné zásoby sladkého / slaného alebo neviem čoho čo Ti veľmi chutí, je vysoká pravdepodobnosť, že si to nakoniec dáš. Najprv s tým budeš bojovať, nedáš si. Ale nakoniec podľahneš a ideš rad radom.

prostredie a fitness tomax

Ako to zlepšiť?

Buď pripravený. Navar si dopredu. Zbav sa všetkých lákadiel, ktoré máš doma. Ak to doma nebudeš mať, asi sa Ti nebude chcieť ísť do obchodu len kvôli tomu, že máš na niečo chuť. Nemusíš teda ani v hlave bojovať s tým, či vydržíš, alebo nie, čo je taktiež dôležité. Je dokázané, že denne vieš pracovať len s istou dávkou willpower (sily vôle). Jednoducho, ak to doma nebudeš mať, nemáš čo riešiť. 
Ak už chceš nejakú „odmenu„, nechaj si to na nejakú spešl udalosť. Napr. oslavu, rande, večeru s rodinou – chápeš. Nemusíš mať predsa sladké každý deň, počas desiaty a večere. Porozprávaj sa s partnerom / spolubývajúcim o možnom vhodnejšom stravovaní.

Práca

Robota – pol života. V práci strávime naozaj veľa času. A to má nemalý dopad na to, ako zdravo žijeme. Či už je to sedavé zamestnanie, ktoré má dopad na postúru tela či oslabené určité svalové partie. Alebo je to psychicky náročná práca, kde sa nahromaďuje stres. To je fyzická a psychická stránka. 

Svoju veľkú rolu však taktiež hrá strava. Ak sa naješ ráno doma, zbalíš si obed a potom ješ opäť až doma, máš úplnú kontrolu. Ak si narýchlo ráno v bufete zoberieš parížsky šalát s rožkom, na obed si dáš v jedálni parené buchty a potom si doma niečo objednáš, no díky pekne. Progres nepôjde ani okolo. 

Kolegovia majú taktiež obrovský dopad. Tu sú meniny, tam sa narodilo bábo a koláče sa hrnú jedna radosť. Naozaj nemusíš zjesť z každého druhu po jeden. Ochutnaj, uži si ho a povedz si, že máš dosť. Ponúkanie dru tyčinkami, čokoládami, cukríkmi, pitie coly počas práce – práve to sú tie „skryté“ malé veci, ktoré v big picture rozhodujú. Napr. o vytvorení alebo nevytvorení kalorického deficitu, ktorý je potrebný pre chudnutie.

Ako to zlepšiť?

Nauč sa povedať nie. Máš svoj cieľ, za ktorým ideš. Nech si každý je, čo chce, Ty máš to svoje. Aj do práce sa môžeš pripraviť. Či už zbalením jedla so sebou, prípadne ak nemáš čas jesť, tak si spravíš zdravé smoothie, ktoré popíjaš počas dňa. Ak chodíš na meníčka, pozrieš si jedálny lístok vopred. Ak tam nebude nič vhodné, vtedy si zbaľ niečo z domu / objednaj niečo dobr

prostredie a fitness tomax

Kamoši

Veľká vec. S kamošmi tráviš veľa času. Či už osobne, alebo cez chat. Vraví sa, že si taký, aký je priemer 5 ľudí, s ktorými tráviš najviac času. Alebo také niečo, no. A ono to aj je pravda. 

Kamoši Ťa môžu potiahnuť aj stiahnuť v najväčšej miere. Buď ste dohodnutí traja, že 3x týždenne idete ráno otužovať. Alebo ste traja dohodnutí, že 3x týždenne idete piť. Ty si vyberáš svoju partiu.
*Jasné, že občas sa treba aj zabaviť, ale pointu chápeš.

 

Ako to zlepšiť?

Z tohto bodu sa snaž vyťažiť čo najviac. Ak máš nejaký cieľ, povedz to kamošom. Mali by Ťa podporiť. A zároveň budeš mať Ty väčšiu motiváciu, lebo ich nechceš sklamať. Dnes existujú rúzne výzvy, či dokonca sledovanie a predbiehanie sa v rôznych súťažiach cez smart hodinky. Tie vedia byť riadnym motivátorom, ale aj nepriateľom (mrkni tento článok). Alebo sa dohodni s kamošom na pravidelnom behu / cvičení / hocijakej aktivite. Na určitý deň a presný čas. Taktiež by Ti bolo blbé, keby si neprišiel a sklamal ho. Alebo ak chceš skvalitniť stravu a trackuješ si ju cez MyFitnessPal, vieš si podobne ako na FB pridať priateľa a sledovať jeho stravovací denník. A ver mi, že si dá sakra bacha na to, čo je!

Sociálne siete

Trávime na nich stále viac času. Dokonalé telá, pekáče na bruchu, okrúhle zadky. Častokrát sa na to zameráš a porovnávaš sa s tým. A to je veľká chyba. Nezabúdaj na to, že na Instagrame uvidíš len highlighty. Proste len to najlepšie. Okej, nech Ťa to namotivuje makať ďalej a viac, vtedy je to super. Ale rozhodne by Ťa to nemalo odradiť a dávať do smútku, že taký ako oni nikdy nebudeš.

Ako to zlepšiť?

Ber to len ako motiváciu a inšpiráciu. Sleduj reálnych a úprimných ľudí., ktorí Ti dajú pridanú hodnotu Snaž sa byť najlepšou verziou seba. Si jedinečný, preto sa neopič po druhých.

Zhrnutie

Okolité prostredie Ťa vie potiahnuť, alebo stiahnuť. Skús aplikovať rady z tohto článku na vytvorenie prostredia, ktoré Ti pomôže na Tvojej ceste za cieľom. Uprav si domáce zásoby jedla, porozprávaj sa s kamošmi a kolegami a inšpiruj sa sociálnymi sieťami.

prostredie a fitness tomax
co jest v teple tomax
Strava
Tomáš

Minútka čítaniaČo a ako jesť, keď je vonku hic Poznáš to. Appka na mobile (už nie teplomer) Ti ukazuje cez 30 stupňov. Je brutálne teplo.

Čítať viac »
projekt dominika tomax premena coaching
Premeny
Tomáš

2 min čítaniaProjekt Dominika 5 mesiacov spolupráce, takmer 10 kg dole, 100% sebavedomia hore S Dominikou sme začali v januári. Mala 73 kg. Jedla za

Čítať viac »
SKUPINOVY COACHING TOMAX
Cvičenie
Tomáš

Moja nová služba – funguje na báze mesačného členstva. Spolu s ostatnými makačmi dostaneš pravidelne celé tréningy, tréning. plány, recepty a mnoho ďalšieho. Veď si to mrkni

Čítať viac »