Tomax – Fitblog a osobný tréning

Tipy na rýchle raňajky

ranajky tomax

Až príliš často počujem, že niekto nemá čas na raňajky, nemá čas jesť, nestíha a tak podobne. V článku o nastavení priorít a preberaní zodpovednosti som to už spomenul. Všetko je to len o prioritách.

Je Tvojou rannou rutinou jedno z tohto? 

  • Posúvaš budík
  • Scrolluješ FB / Instagram / pracovný mail

Alebo dokonca obidve? 

 

Ak posúvaš budík, čo Ti reálne dá tých 10 minút navyše? Lepšie vyspatý určite nebudeš. Alebo listovanie na mobile. Nemusíš si kontrolovať lajky hneď ako otvoríš oči. Povieš si, že to je normálne, lebo to už je Tvojim zvykom. Čo tak ale zmeniť svoj zvyk, napríklad na vypočutie podcastu / prečítanie článku / strečing / cvičenie / prípravu jedla / doplň si niečo produktívne.

Ďalšie recepty:

Videorecept na tuniakovo-vaječné placky

Fotorecept na Vaječné toasty plnené šunkou a syrom

Videorecept na proteínové lievance

Videorecept na vaječné muffiny

Ak teda (po novom) vstaneš hneď na budík / nescrolluješ, máš čas spraviť si raňajky. Zamyslel si sa niekedy, koľko to reálne zaberie? Ak si ich teda nechceš fotiť na Instagram (vtedy to musíš štelovať ďalších 5 minút) – je to rýchlovka. 

Všetko v článku sú tipy, nemusíš dodržiavať presne tie isté ingrediencie a gramáž. Ide o pochopenie toho, že si v krátkom čase vieš pripraviť hodnotné raňajky alebo jedlo to-go. Tu sú nejaké tipy:

Čísla napravo: BielkovinySacharidyTuky – Kalórie

1. Kaša (ovsená)

  1. Vločky – jemné
  2. Zaliatie – voda/mlieko
  3. Varenie – mikrovlnka / hrniec
  4. Proteín / grécky jogurt / skyr
  5. Ovocie
  6. Škorica / kakao…

Video, ako si ju pripraviť – https://www.youtube.com/watch?v=23xzOGwubaU

ranajky kasa bielkoviny tomax

2. Vajcia

Do hrnca dáš variť vodu s vajíčkami a zatiaľ si môžeš spraviť rannú hygienu či svoj ranný rituál. O 10 minút na to sú vajíčka pripravené. Raňajky sa Ti robia samy + máš čas na seba = win-win.

Ďalšou alternatívou je praženica, pri ktorej musíš stáť „až“ 3 minúty.

3. Pečivo + zdroj bielkovín

Pečivo nie je dôvod, prečo nechudneš. Je to o kalorickej rovnici. Takže ak si nevieš predstaviť život bez pečiva, s kľudom si ho daj. Musíš len rozmýšľať nad kalorickou hodnotou.

  1. Pečivo (napr. 1 ks kaiserky)
  2.  Zdroj bielkovín (tuniak / sardinky / šunka / mozzarella)
    Na obrázky sú použité sardinky v paradajkovej omáčke, stačí ich len premiešať a natrieť.
tipy na ranajky tomax

4. Niečo z chladničky

Nič jednoduchšie ako zobrať si niečo z chladničky a hneď to zjesť snáď neexistuje. Mliečne produkty sú na to ako stvorené. Len to v tej chladničke musí byť 🙂

  1. Grécky jogurt / skyr / cottage / tvaroh
  2. Ovocie (jablko / banán)

5. Šejk

Ak máš mixér, či už ponorný, alebo blender, vyhral si. Už sa nevyhováraj na to, že v práci nemáš čas jesť. Fľašu s vodou pri sebe môžeš mať, že? Tak isto môžeš však vo fľaši mať aj pripravený šejk a popíjať ho počas smeny.

Ďalšie vhodné ingrediencie

  1. Voda namiesto mlieka
  2. Hocijaké ovocie
  3. Listová zelenina (špenát…)
  4. Tvaroh
  5. Arašidové maslo
tipy na ranajky sejk tomax

+Bonus- proteínové latté

Čo je lepšie ako ranná káva? A ešte aj s dávkou bielkovín a super chuťou.

  1. Zohrej 200 ml mlieka
  2. Mlieko zmixuj s proteínom
  3. Sprav kávu
  4. Mlieko zalej do kávy 
  5. Užívaj

Ďalšie články:

Ďalšie články